Ricciarelli
Siena. Ricciarelli e Panforte. Non si possono scindere le due cose, se si parla di Siena è inevitabile andare con il pensiero a queste due delizie nate in tempi lontani in questa città, e se si parla di Ricciarelli e Panforte non si può non parlare di Torre del Mangia, di Piazza del Campo, dei falconieri, dei numerosi palazzi di altrettanti famosi nobili italiani, di una delle più belle città medievali della nostra penisola.
Non è una ricetta facilissima, ma si può fare, basta avere delle buone materie prime, come le mandorle e un po' di pazienza, io li ho fatti e sono venuti benissimo, ho trovato una bella ricetta qui nel blog di Anice&Cannella, is a recipe that comes from the factory Relatives and is dated 1879. I do not transcribe all the steps that have been well described in the blog of Anise & Cinnamon, write only the ingredients.
Ingredients for 1 kg of ricciarelli:
A) 300 grams of sugar,
400 grams of almonds and dried in the oven, I put also bitter because they give a unique flavor, I had almonds apricot pits that are beautiful, if you have them place one thirty to 400 grams, do not overdo it because they are poisonous,
50 grams of flour,
15 grams of orange peel (I have my home made),
B) 20 grams of sugar, 20 grams of flour
,
1 / 2 teaspoon of ammonia for cakes and 1 / 2 baking powder,
C) 47 grams of sugar, 14 grams of water
,
D) 20 grams of powdered sugar icing (my home made)
2 small egg whites,
powdered sugar and cornstarch (for dusting)
hosts to place under (not essential) you just have the card oven
For explanations refer you here
0 comments:
Post a Comment